Şeyh Sait bombası!

Devlet Bahçeli’nin bilinen çıkışı üzerine bir gelişme, bir yumuşama mı olacak diye beklerken, iktidarın dikkatsiz ve yargısız “kayyım” operasyonu derin bir hayal kırıklığı yarattı…

Daha önemlisi, DEM Eş Genel Başkanı Tuncer Bakırhan, şu sözleriyle bütün umutların üzerine bir ‘Şeyh Sait bombası’ attı, bütün umutları sabote etti:

“Çok iyi bilsinler ki Şeyh Saitler, Seyit Rızalar, Mazlumlar, Denizler, Sakineler ne yaptıysa Kürt halkı, Türkiye halkları da onların yaptıklarını yapacaktır!”

Hani müzakere, diyalog, demokratik yöntemler deniliyordu ya... Kandil’in ve KCK’nın bütün belgelerinde yer alan “silahlı ayaklanma” stratejini, Bakırhan bu sözleriyle bir kere daha teyit etti.

Zaten Bakırhan DEM içinde “Türkiyelileşme” akımına karşı, Abdullah Öcalan’ın bile değil, asıl Kandil’in mutemet adamlarından biridir, daima öyle olmuştur. “Sömürge” konuşmaları da vardır.

AKLIN, VİCDANIN GEREĞİ

Liberal demokrasiye inanmış hukukçu Mithat Sancar yerine Bakırhan’ın getirilmesi, Kandil’in hesaplarına denk düşüyor.

Kandil, Temmuz 2015’te, Cemil Bayık ve Bese Hozat’ın ağzından “devrimci halk savaşı” ve “halkımızın silahlanması” çağrılarıyla, Öcalan’a rağmen Çözüm Süreci’ni sabote etmişti.

Suriye’de edindikleri gücü, iktidarın da göz yummasıyla, “hendekler” kazarak Türkiye’ye taşıyabileceğini sanmışlardı.

Silahlı hareketleri devletin silahla bastırması evrensel hukukun temel ilkelerinden biridir. 25 Temmuz 2015’te devlet “hendek operasyonu”nu başlatarak PKK’nin bu iç savaş stratejisini dağıtmıştı.

Şeyh Sait isyanı da silahlı bir ayaklanmaydı. “Takrir-i Sükun” ilanıyla hem isyan bastırıldı hem bütün ülke ağır bir döneme girdi.

Silah, evet, devletin silahını getirir.

Aklın da insani hassasiyetlerin de gereği, Türkiye’nin 21. Yüzyıl’da bir “Şeyh Sait – Takrir-i Sükûn sarmalı”na kapılmasını önlemeyi gerektirir. Bu herkes için felaket olur.

FÜHRER/STALİN

Mesele terörden ibaret değildir. Temel mesele, PKK’nın, KCK modelinin Batı tipi demokrasiyi reddeden totaliter bir yapı olmasıdır.

“Demokratik Toplum Kongresi” adıyla, Aralık 2010’da Diyarbakır’da yapılan “Demokratik Özerklik” çalıştayında konuşan Cengiz Çandar ve Ahmet İnsel, önerilen özerklik sisteminin, “ütopik, totaliter, Chavez türü” bir proje olduğunu belirterek eleştirmişlerdi.

Eleştirileri, tamamen demokratik düşünceye dayanıyordu.

Liberal Kürt aydını merhum İhsan Aksoy da aynı totalitarizm eleştirisini yapmıştı. (Taraf, 28 Aralık 2009)

KCK Programının 11. maddesindeki şu ifade, Führerprinzip/Stalinizm karışımı bir rejim öngördüklerinin ifadesidir:

“Her alanda bütün halkı temsil eden önderlik kurumudur... En son karar merciidir.”

Örgüt bir alan edinebilirse, adı özerlik de olsa, böyle totaliter bir sistem kurmak isteyecektir. Silahlı milislerin sokaklarda dolaştığı, mülkiyete ve ticarete bile müdahale eden bir istem!

Milyonlarca vatandaşımız, oradan kaçmak isteyecektir.

Hiç unutmayalım, refah ve demokrasi Türkiye’nin istikbali için hayati derece önemlidir.

AKLIN YOLU

Devlet Bahçeli’nin de gerekli ilgiyi gösterdiği Sayın Ahmet Türk’ün şu sözüne herkes dikkat etmelidir:

“Kürtler de bu işin silahla çözülemeyeceğini görmeye başladı. Atılacak doğru adımlar sonucunda sıkıntı da olmaz.” (11 Ekim 2024)

Tarihin hiçbir döneminde Anadolu topraklarında bir Kürdistan sınırı olmadı. Dünyada Türkler ve Kürtler kadar iç içe geçmiş kimlikler örneği de yoktur. İster ayrılma, ister “Demokratik Özerklik” deyin, iç sınırı nasıl çizebilirsiniz? Bir tarafta kalanlardan öbürü tarafa göçler, kaçışlar, kabaracak kitle psikolojileri?..

Tarihte imparatorluklar altında iç içe yaşamış Hindularla Müslümanların araya sınır çizip iki devlet halinde ayrışması, 4 milyon ölüye, milyonlarca tahrip ve yağma olaylarına yol açmıştı.

Türkiye 1920’lerde değil. Ekonomik gelişme ve Cumhuriyet’in eşit vatandaşlık ilkesi sayesinde nüfus iç içe geçmiştir. Bir iç sınır çizerseniz kim nerede kalır?

Kürt sorunu vardır, ciddidir ve böylesine iç içe geçmiş bir nüfusta sihirli çözümü yoktur. Evvela sağ duyu, itidal lazımdır. Bakırhan gibiler tahrikçiliği bırakmalı.

İktidar yargısız kayyım atamamalı, Kürt vatanlarımızın hassasiyetlerine saygı duyduğunu davranışlarıyla göstermelidir.

Zira akıl ancak ‘makul’ zeminlerde iş yapabilir…

YORUMLAR (248)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
248 Yorum
  • vatanperver / 13 Kasım 2024 14:01

    sağlık bakanlığının güdümünde sgk dolandırmak için kıyılan canları bebekleri unutturmak için gündem değiştirmek için bir anda beka sorunu kürt sorunu ortaya çıktı. Böyle bir aşağlık olayı anca kürt sorunu pkk sorunu ile kapatabilirlerdi. Bebek katillerini yine bebek katillerini gündem yaparak gündem değiştirdiler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hasan Gül / 09 Kasım 2024 22:38

    Bana göre iktidar yönetme yetisini kaybetmiş, halk desteğini kaybetmiş, bu nedenle yaptığının sonuçlarını hesap edememektedir. Bu nedenle dahada otoriterleşeceğini düşünüyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bekir Cebeci / 09 Kasım 2024 22:15

    Dünyada 200 devlet vardır. Ancak yedi bin çeşit anadili vardır. Bu demek ki bütün dünya devletleri çok dilli, çok kültürlü ve çok etnik yapılı bir yapıya sahiptir. Bu demek ki büyük çoğunlukla azınlık dilleri yaşadıkları ülkelerde barış ve güvenlik içinde yaşamaktadırlar. Birde şu soruyu sormalıyız. Avrupa ülkeleri bu konuyu nasıl çözüme kavuşturmuşlar? Öyle ya Amerikayı yeniden keşfe gerek yoktur. Tekerleği de yeniden bulmaya gerek yoktur. Araştırma yapıp çözümü bululalım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Vatandas / 09 Kasım 2024 19:52

    Anarşi ve terörün tek sebebi egitimsizliktir.Etki-tepki meselesi...Demokrasi,hukukun üstünlüğü,eşitlik,adalet vb insanı değerleri ozumsememislerin yapacağı cagdisi yollara basvurmaktir.Iyi ile kötüyü,doğru ile yanlışı haklı ile haksızı aynı kefeye koyarsanız olacağı budur.Yazik ülkeme ve milletime çok yazık oluyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Vatandaş / 09 Kasım 2024 02:42

    Birliğimizinortak adıve ırkla ilgisi olmayan"TÜRK" kelimesini tartışılır halegetirilmesi, azınlıktaki ayrılıkçıKürt vatandaşlarımıza cesaret vermiştir. Kürt vatandaşların şunu anlaması gerekir . Eyalet sistemi ,gelişmemiş ülkelerde,dışa bağımlı sorunlu ülkeler yaratır.Türkiye ekonomik olarakgeliştikçe,eyaletle yönetilen bütünlüğünü koruyan ,huzurlu ve sözü dinlenen ülke haline gelecektir. Adımızın "TÜRK"denmesinden kimse rahatsız olmayacaktır.Bu durum tüm vatandaşlarımızın katlısıyla olacaktır

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 09 Kasım 2024 01:11

    Fakirlik ve işsizlik sorunu var, eğitim sorunu var, demokrasi sorunu var, kadına şiddet sorunu var, var da var ama ülkeyi hatta Ortadoğu’yu etkileyen Kürt sorunu diye bir sorun yoktur! Kürt sorunun olmadığını göstermek için başvurulan argümanlar ve gerçekleri eğip bükme yöntemleri diğer sorunlara da uygunlansa eminim o sorunlar da buharlaşıp yok olacaktır. Ne güzel bir çözüm yöntemi değil mi? Aferin kaşifine!

    Yanıtla (0) (0)
  • Kaya / 09 Kasım 2024 00:36

    PKK ve türevlerinin panzehiri demokrasidir. Adaletli yönetim, adaletli bölüşümdür. Hukuk ve devlet karşısında aynı saygıyı görmek huzuru getirir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Fatih sancar / 08 Kasım 2024 23:32

    Saraçhane sakini koltuk sevdası ile Bakırhan ile aynı tutumu segileyen Demirtaş masum ilan edip demokrasi salatasına kaşık sallarsa koltuk tehtidi ile esir aldıkkları chp ile dahada cesaretler. Bu ülkede kürt sorunu var diyenler sorunun ne olduğunu açık açık konuşmama alçaklığı asıl niyetlerini gizleyen alçaklardır. Ya sorun ne söyleyin biz de sorunun ne olduğunu bizde bilelim. Bu ülkede türk'ün yaptığı neyi kürdün yapması yasak? Ya sorun ne söyleyin. Ama

    Yanıtla (1) (1)
  • Hafıza / 08 Kasım 2024 23:29

    Darbeci kanunları bile yapmadı bunların yaptığını.
    Recep Tayyip Erdoğan İstanbul Belediye başkanı iken verilen hapis cezası Yargıtay tarafından onaylandıktan sonra Belediye Başkanlığından alınarak hapse girmiştir. Yerine ise Belediye Meclisinde yapılan oylama ile Ali Müfit Gürtuna seçilmiştir. İddianame hazırlandı, aynı gün tutuklandı ve Kayyum atandı.

    Yanıtla (1) (1)
  • Fatih sancar / 08 Kasım 2024 23:23

    Sayın Akyol Bakırhan bugün yolunun ne olduğunu açıklayıp istemlerinin tercümesi silahlı ayaklanma. Yarın hukuk bu terör sözcüsüne gel buraya demokrasi hukuk narası atılacak değil mi? Kim atacak chp ve Dem liler destek gazeteci karanlık olup adı aydın olanlardan. Bugün aynı çağrı yapan Demirtaş a suçsuz siyasi tutuklu denmiyor mu?
    Asıl sorun bunlar değil bunlara koltuk için destek olan chp. İktidar olma ümüdi için terörist sözcüleri iş tutan vatan hainleri hainliklerini nillete yutturamayacakla

    Yanıtla (0) (2)
  • Hasan / 08 Kasım 2024 23:22

    Millet işsiz, ekmeksiz, umutsuz.Ev almak mucizelere kalmış, kiracı kirasını zor veriyor,her gün cinayet haberleri, intihar haberleri.Maden faciaları Yeterince can verdik kardeşim, artık insan gibi yaşamak istiyoruz, 18 ay askerlik yaptık,devlet bizi yaşatmak zorunda,sen can verebilirsin.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan / 08 Kasım 2024 23:06

    Hukuksuz bir ülke olduk.Cinayetler, felaketler, uğursuzluk çoğaldı, Allah sonumuzu hayreylesin.

    Yanıtla (2) (0)
  • İsa Yıldırım / 08 Kasım 2024 22:59

    Bir yerde"kürt sorunu vardır,ciddidir..."diyorsunuz.
    Peki,kürt sorunu dediğiniz,nedir?
    Devletin bir resmi dili vardır,olmalıdır.Yoksa,her kafadan bir sesin çıktığı hengame yaşanır.
    Başka ne fark var ki sorun olarak kabul edilebilsin!Ülkedeki her vatandaşın,yeteneği/bilgisi/azmi...
    ölçüsünde her mevki/makama ulaşabildiği,bilinmesine rağmen,halen eveleme/güvelemeye gerek var mı?
    Ötesi,emperyalistlerin dayattığı,empoze edilmiş laf kalabalığından başka bir şey olmasa gerek.

    Yanıtla (2) (0)
  • UĞUR CANPOLAT / 08 Kasım 2024 22:49

    Kayyum atanmasın dem li belediyeler teröre desteğe devam etsin öyle mi. Herşeyde hukukun üstünlüğü edebiyatı yapıyorsun pkk lı belediyelere gelince hukuku unutuyorsun.hadi gidin ya

    Yanıtla (0) (1)
  • Mehmet Çetin / 08 Kasım 2024 22:13

    Anadil öğrenimine evet, anadilde eğitime hayır! AB' nin empoze ettiği yerel yönetim özerkliğine hayır! Anayasa'da belirtilen Cumhuriyetin niteliklerinin tahribine hayır! Üniter devlet niteliğinin bozulmasına hayır.

    Yanıtla (7) (2)
  • Okurr / 08 Kasım 2024 22:48

    Siyasi partiler kanunu değişse, önseçim zorunlu olsa, milletvekilleri parmak memuru olmaktan kurtulur, denetim yapabilir hale gelir; tüm belediyeler de çevre bakanlığına bağlanarak, belediye başkanları Mimar ve İnşaat muhendisleri arasından atanır.Siyasi magazin tartışmaları yerine ekonomi, adalet, göç vb gerçek sorunlara odaklanmak için başka yol yoktur.Tüm vatandaşlarıyla aracısız ( Apo, Demirtaş vs olmadan) iletişim kuramayan rejimler ve yönetimler sorunludur.

    Yanıtla (1) (0)
  • Sadi / 08 Kasım 2024 22:13

    Hepimiz Türkiye'de yaşayan Türk olarak bilinen Kürt laz Ermeni Rum Çerkes Boşnak Tatariz ama hepimiz Türkiye için çalışan neferleriz Albayrak altında bu vatan için can veren insanlariz

    Yanıtla (5) (3)
  • Bir Garip Karar Okuru / 08 Kasım 2024 21:50

    Bomba olan kayyım atamalarıdır. Kayyımlar nedense Bakırhan'ın sözü kadar rahatsız etmemiş sizi. Biri sadece laf, öteki eylem. Hangisi bomba sizce?

    Yanıtla (9) (3)
  • Musto / 08 Kasım 2024 12:03

    Cumhuriyet o kadar da kolay kurulmadı.50'ye yakın iç ve dış destekli ayaklanmalar oldu. Celep Said denen bir adam Erzurum Kars'tan topladığı sığırları ta mısıra kadar götürür satar, kimdir bu aile? İngilizlerle ticaret yapan. Davası nedir? Hilafet kaldırıldı hilafeti tekrar getireceğiz. İngilizlerle Musul meselemiz devam ederken. Dersimli Kamer Gence sordular olay nedir? Ya rahat durmuyorlar, dağdan inip ovadaki köyler kasabaları basıyor, mallarını yağmalıyor tekrar dağa çıkıyorlardı...

    Yanıtla (21) (4)
  • Okurr / 08 Kasım 2024 14:14

    Devlet başkanlığında soy şartı olmaması (Cumhuriyet) yada soy şartı olması (Monarşi ) olmak önemsizdir, "kurallı ve adaletli bir rejim" olmak önemlidir.En son gündemde olan konuyu ele alalım; cumhuriyet bayramı! adı altında belediyelerce korkunç paralar israf edilmese,şehirlerin altyapıları daha iyi hale getirilebilir yada merkezi yönetim israfı azaltsa tüm SMA hastası bebekler tedavi edilebilir vs.

    Yanıtla (4) (15)
  • Okurr / 08 Kasım 2024 14:58

    Kuzey kore, Suriye, Mısır,Azerbeycan, Türkiye gibi cumhuriyetler yerine İngiltere,Danimarka, İsveç gibi monarşiler yada Suud gibi monarşiler yerine Finlandiya gibi cumhuriyetler tercih edilebilir.Kısaca isim değil içerik önemlidir.Rauf Orbay'ın da dediği gibi "Her cumhuriyet hakimiyet-i milliye değildir"

    Yanıtla (5) (4)
  • Çarşaf / 08 Kasım 2024 21:30

    Bizim gibi ülkelerden öyle kral çıkmadığı için de bu hale gelmiş olabilir miyiz? Suudi, Ürdün, bir zaman İran, hepsi kral-dı. O kadar petrol ve paraya rağmen hiç biri Norveç olmuyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okurr / 08 Kasım 2024 15:57

    Türküm ve ulus devlet çağındayız ancak 1924 anayasasına "herkes Türktür" yerine, "vatandaşlardan oluşan milletimiz" ibaresi eklenmeliydi, Türk veya Türkiyeli demek, Rus veya Rusyalı demek gibi kişisel kullanıma bırakılmalıydı yada türkler ile kürtler o zaman,
    nufus bu kadar iç içe geçmeden ayrılmalıydı.Dönemin İtalyasından rejim ve kanun kopyalamanın semptomları bugün bile devam ediyor.Hiçbir laf salatası ve uydurma bayramlar sorunların kökenini, düşünebilenlere örtemez.

    Yanıtla (3) (7)
  • Okurr / 08 Kasım 2024 17:38

    Şeyh Said isyanı yanlıştı.Fırsattan istifade çıkarılan 1925 takriri sukun kanunuyla ( Almanyadaki eşdeğeri Reictag yangını kararnamesidir); çok partili hayat, meclis denetimi, basın özgürlüğü yok edildi; zorbalık başladı ancak bu baskılar hiçbir şekilde ,kırk yıldır insanları eshotlarda diri diri yakmanın, patlatmanın, masumlara katliamın, pankürdizm yapmanın gerekçesi olamaz.Kalbinde teröre en ufak sempati besleyen aynı acıları yaşar umarım.

    Yanıtla (3) (5)
  • Okurr / 08 Kasım 2024 20:27

    Yazar dahil herkes tepkilerden korktuğu için öneri! sunamıyor ama bu saatten sonra, en uç öneriler bile hayata geçse bile ayrılıkçılar için bir sonraki adıma basamak sayılacaktır, durmayacaklardır. Karnından konuşulmasa bu önerilerin başlangıcı; kürtçe eğitim, halklar diye saçmalayarak türk yanına kürt de yazmak vs olacaktır.Bazı yorumcular haklı; kürt sorunu diyen biri, istek yada öneri getirmiyorsa karnından konuşmamalı yada kürt sorunu yerine terör sorunu demelidir.

    Yanıtla (3) (2)
  • Korkuyorum / 08 Kasım 2024 19:51

    Güzel değerlendirme teşekkürler.Tek sorun Kurt sorunu diye madde madde neler olduğunu halka sorun olduğunu söyleyenlerin anlatmamasi. Nedir bu Kürt sorunu? Bilenler bilmeyenlere basın üzerinden neden anlatmaz? Kişi Kürt diye daha çok ceza veren mahkeme mi var? TBMM de direk açıklama yapmalarına engel olan nedir? Düşündürücü

    Yanıtla (1) (0)
  • MEMUR 3600 ek gösterge bekliyor / 08 Kasım 2024 13:44

    Şeyh sait hiç bir zaman bölücü olmadı o sadece turkiyede chp zihniyetine karşı müslümanşlara yapılan zülümlere karşı kıyam etti ve şehittir

    Yanıtla (5) (13)
  • Hacıbektaş / 08 Kasım 2024 18:53

    Ne CHP zihniyeti yahu cumhuriyet kurulalı daha bir sene olmuş.

    Yanıtla (5) (0)
  • serçe / 08 Kasım 2024 00:29

    , Yunanistan'da S-300 füzelerinin bulunmasının sebebi 1997'deki Güney Kıbrıs füze krizi . S-300 füze bataryalarının Güney Kıbrıs tarafından alındığını, ancak Türkiye'nin bataryaları yok etme tehditi karşısında Yunanistan'a taşındı ve konuşlandırılmadı.
    Yunanistan S-300leri sahiplenecek ancak konuşlandırmayacaktı. Ege Denizi’nin güneyinde Girit adasında bir hangarda depolayacaktı.
    Bu bilgi internette var. İsteyen bulabilir. Her zaman haklıyız diyenler bulmaz.
    Çünkü gerçeği aramıyorlar.

    Yanıtla (7) (13)
  • Karar Okuru / 08 Kasım 2024 08:16

    Yunanistan'ın çapı bellidir. İngilizler tarafından şanı yüceltilen İhtişamlı fakat tükenmiş bir tarih söylemiyle gaz verilen küçük ve önemsiz bir devlet. Her karışı ABD üstleri tarafından işgal edilmiş, 19.yy sonu 20.yy başı gibi Avrupa malı silahlarla donatılıp "Türkler geliyor" söylemiyle kışkırtılan ve turizmden kazandıkları bütün paralarını borç ödemeye tahsis eden sıkıştırılmış bir halk. Ne yapmaya mecbur bırakıldıkları bizim problemimiz değil. Olası sonuçlarla yüzleşmeleri gerek.

    Yanıtla (7) (5)
  • Okur / 08 Kasım 2024 09:47

    Konuyu bile anlamamışsın karar okuru.

    Yanıtla (1) (2)
  • Takipci / 08 Kasım 2024 09:58

    Yunanistan kendini yonetemeyen bir ulke, Birinci D. Savasina kadar Alman'lar tarfindan yonetilmis, sonrasindada hep vesayet altinda kalmis, gunumuzde de ABnin vesayeti altinda...

    Yanıtla (0) (5)
  • Karar okuru / 08 Kasım 2024 11:13

    Zaten Orta Asyadan fetihlerle...geldikleri andan....3000 yillik bizden ! yemeklerimizi, kulturumuzu, medeniyetimizi, tiyatromuzu, sanatimizi, ilimi, bilimi, bizden caldilar !! Demokrasi, ekonomi, ekoloji, fizik, kimya, biyoloji, jimnastik, psikoloji, teoloji, filozof, diyalog, antitez, paradigma, atmosfer, astronot, elektrik, liman, optik, pandemi, kardiyolog, mikroskop, muzik, koreografi, palamut, levrek, cipura, midye, ahtapot, pirasa, lahana, ispanak gibi, 3000 kadar kelimemizi caldilar !!

    Yanıtla (3) (6)
  • Serçe / 08 Kasım 2024 11:56

    Konu ne karar okurunun yazdığı ne.
    Yunanistan S300 aldı diyerek bizi kandırdılar dememek için takla atıyor

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar Okuru / 08 Kasım 2024 19:02

    Yunanca kelimelerin Bilim diline girmesi bir Avrupa Rönesans hıçkırığdır. Latince her zaman daha baskındır. Duyan da bahse konu icatların Yunanlılar tarafından yapıldığını sanır. Konan İsimlerin bazısı yunanca kelimeler içeriyor. Yunan'lıların marifeti bu kadar. Bana son 2000 yıl içerisinde yapılmış bir Yunan buluşu söyle ! Söyleyemezsin!

    Yanıtla (0) (2)
  • Hacı Bekir / 08 Kasım 2024 19:14

    11.13 Karar okuru, kendinizce ironi yapmışınız. Evet Türkçe'de 3000'den fazla Yunanca kelime olabilir. Pekiyi de Yunanca 'da ne kadar Türkçe kelime var biliyor musunuz? Bugünkü Türkçe bir imparatorluk lisanıdır. İmparatorluklar birçok dil ve kültürü bir arada tutarlar, kaynaştırdılar. Osmanlı İmparatorluğu'na biz Osmanlı diyoruz. Dünya "Türk İmparatorluğu" diyor. Osmanlı, her dilden kelime almıştır, her dile de Türkçe kelime vermiştir.

    Yanıtla (1) (1)
  • natali / 08 Kasım 2024 20:51

    anadolu yarımadası baştan aşağıya sayısız yunan şehirlerinin harabeleri ile dolu yani bu muhteşem medeniyeti görmeyenlere allah şifa versin

    Yanıtla (2) (2)
  • natali / 08 Kasım 2024 20:55

    yunanistana gidenler bilir yunanlar huzurlu ve mutlular bizde de "avrupa birliği vesayeti" olsaydı ne güzel olurdu

    Yanıtla (3) (0)
  • tavşan. / 08 Kasım 2024 10:12

    Erdoğan'ın S400 alırken hata yaptığını NATO ülkesinin Rusya'dan silah almayacağını gizlemek için Yunanistan'ın S300 leri olduğu yalanı televizyonlarda her gün tekrarlandı.
    Konuşmacılar elbette S 300 füzelerinin G. K. ait olduğunu Türkiye'nin savaş tehdidi sonucu Girit'te depoya kaldırıldığını biliyorlardı.
    CHP li konuşmacılar dahi gerçeği söyleyemediler.
    Çünkü milletten devletten yana olduklarını sanıyorlardı.
    Gerçek ne oldu
    F35 den atıldık
    F16 alamadık
    1.5 milyar dolarımız heba oldu.

    Yanıtla (6) (2)
  • Doğan Alioğlu / 08 Kasım 2024 17:16

    'tavşan'a: GK nedir? Güney Kıbrıs mı, Güney Kore mi? Açıkça yaz. Hangisi olursa olsun, neden Güney Kıbrıs'ta değil de Girit'te? S300 lerin ne işi var Girit'te?

    Yanıtla (0) (4)
  • serçe / 08 Kasım 2024 17:55

    Güney Kıbrıs S 300 alıyor. Türkiye savaş nedeni sayarım diyor. NATO gözetiminde Girit adasına kaldırılıyor.

    Size Yunanistan'ın S300 var Rusya'dan aldı diye anlatılan hikaye bu.

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 08 Kasım 2024 18:53

    Dün yine benzer mugalatalar vardı! Cevap noktasına kadar aynı elbette.
    Soruyorum;
    Kıbrıs Cumhuriyeti ve Yunanistan ayrı devletler değil mi? Girit adası Yunan toprağı değil mi? Rusya S 300 füzesini Kıbrıs'a neden sattı? Kıbrıs S 300 füzesini neden aldı? Kıbrıs NATO üyesi mi? NATO üyesi olmayan Kıbrıs'a ait S 300 füzesi Yunan toprağında ne arıyor?

    Yanıtla (0) (0)
  • Etik bakış / 08 Kasım 2024 18:53

    Bakırhan kayyım psikolojisi ve kalabalığın verdiği heyecanla söylese bile yanlış yapmıştır. Geçmiş yaraları kaşımanın bir faydası yoktur. Aksine halklar arasínda kin ve dúşmanlığa yol açar. İleri bakarak herkesin yapıcı konuşmasında yarar vardır. O tür konuşmalarla bir yere varílmaz. Bakırhan bir muhasebe yapsın bakayım, kaç kişiyi ikna etti bu söylemle. Kütahya'da bu konuşmayı dinleyen ne düşúnür ?

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin / 08 Kasım 2024 18:04

    Güzel bir yazı

    Yanıtla (2) (1)
  • Mustafa / 08 Kasım 2024 17:46

    Abdullah kuloĝlu'na;
    1- Anadolu'da yüzlerce köyün ismi değişti, sadece senin köyün değil
    2- Ant okumak bir hak gaspı değil, herkes okudu, o da zaten kaldırıldı,
    3- Yanlışın var, şarkılarınız türküleriniz serbest, yalnız bőlücük içerikli olanlar yasak.
    4-Sen kendi dilini özgürce öĝrenme ve konuşmak hakkına sahipsin kürtçe kanallar bunun kanıtı, TRT 'nin bile kürtçe kanalı var.
    5- devlet o illerde topladığı vergilerin kat be kat fazlasını o iller için kullanıyor.

    Yanıtla (8) (4)
  • Mustafa / 08 Kasım 2024 14:30

    Taha bey keşke şu 2 basit sorunun cevabını da yazsaymış; var olan ciddi kürt sorunu neymiş bir örnek yazsaymış, türklerin kullandığı fakat kürtlerin kullanamadığı bir hak varmı bu ülkede?, türk kürt kardeşdir. bu ülkede kürt sorunu falan yok, bunu iddia edenler bir tane bile var olan sorun söyleyememektedirler. diğer konu, bir belediye başkanı terör örgütüne üye olma suçlamasıyla tutuklandıysa devlet onu gőrevden almayıp ta ne yapacaktı ?

    Yanıtla (26) (8)
  • HAYRETI MUCIP / 08 Kasım 2024 15:19

    Ben sana söyleyeyim, bu Kürtler, evet her şey olabiliyorlar da bir türlü Kürt olamıyorlar!

    Yanıtla (1) (3)
  • Cingöz Ali / 08 Kasım 2024 15:29

    Ufff Mustafa ya bu konu çok zor yahu, sana anlatmak ayrı bir mesele. Bence sen yoktur diyorsan öyle kabul edelim gitsin. Tamam yoktur Mustafa.

    Yanıtla (6) (8)
  • Abdulah Kuloğlu / 08 Kasım 2024 16:37

    1-Köyümün adı neden değiştirildi?
    2- Neden bütün eğitim hayatım boyunca zorla and okutuldu?
    3-Şarkılarımız türkülerimiz hala neden serbest değil?
    4-Sen kendi dilinde istediğin şekilde egitim ve öğretim görürken neden bizim için tek bir okul bile yok?
    5-Sen de ben de vergi mükellefiyiz ama vergiler neden sadece senin milli hakların icin kullanilıyor?

    Yanıtla (9) (14)
  • Okur / 08 Kasım 2024 16:54

    Kürtçe eğitim ,Kuzey Irak ve Kuzey Suriyede bile tam olarak verilemezken araştırın da konuşun.Ayrıca Zazaca, Lazca,Çerkezce vs var; herkese ayrı okul, toplumu paramparça eder ama istediğiniz bu belki de.Türkiye , Kanada gibi zengin ülke değil, nedenlerinden biri de insanlık tarihindeki en vahşi halk katliamcısı pkk dır.Ben kürt olsam, hak kavramını kullanmadan önce pkk ya lanet ederek söze başlardım, teröre kalbinde sempati besleyenlerin aynı acıları yaşamadan ölmemesi dileğiyle.

    Yanıtla (7) (1)
  • umut bey / 08 Kasım 2024 16:59

    Köyün adı Rumca,Ermenice,Farsça...idi...Andın kime ne zararı vardı...Doğuda yaşıyorum bangır bangır söyleniyor şarkılar,türküler...Her bağımsız ülkede bir tane resmi dil olur o dil aynı zamanda eğitim dilidir...Vergiler çok adil olmasa da her yöre için az veya çok harcanıyor.....

    Yanıtla (6) (3)
  • Hikaye / 08 Kasım 2024 17:35

    Sen Diyarbakır'da avrupa standartlarında otoyollarda dolaşıp,rezidanslarda yaşarken ben burada delik deşik yolda,köhnemiş yapılarda otururken ,ben niye 'Türk sorunu 'var demiyorum acaba?

    Yanıtla (9) (1)
  • karar okuru / 08 Kasım 2024 17:39

    Sen batıda Ankara da, İstanbul da, Antalya da, İzmir de rahatça ticaretini yapabiliyorken, çalışabiliyorken Türkler neden doğuda yapamıyor/ yaptırmıyorlar. Bu da Türklere haksızlık olmuyor mu?

    Yanıtla (11) (3)
  • karar okuru.. / 08 Kasım 2024 17:46

    İkide bir de kürt sorunu, kürt sorunu. Bu ülkede sadece kürtlerin mi sorunu var? Türklerin hiç sorunu yok öyle mi? Diyarbakır cezaevinde insan olan herkesin karşı çıkacağı olaylar yaşanmış olabilir. Ama aynı tarihlerde mamak cezaevinde de ülkücülerle solculara işkence edildi. Onlar dağa çıkmadı. Siyaset yapmayı tercih etiler.

    Yanıtla (8) (2)
  • HAYRETI MUCIP / 08 Kasım 2024 19:51

    Iyi de bu Kürtlerin, Lazların, Cerkezlerin... dilleri ve kültürleri ne olacak peki , yok olup gitsin mi ?
    Yurt dışında yaşayan Türklere de öyle yapıyorlar!
    Men dakka dukka !
    Yaa....!

    Yanıtla (0) (1)
  • Dokuzuncu köy / 08 Kasım 2024 17:19

    Mustafa'ya; şimdi öğrendin mi sorun neymiş ? Yoksa yedi kat yerin altında yaşamaya devam et sen. Bu soruyu ancak anadan doğma görme ve işitme engelliler sorarsa kabul, ancak görme ve işitme engeli olmayıp çok daha büyük engeli olanların ise öğrenmelerine gerek yoktur onlar zaten yoklar

    Yanıtla (0) (4)
  • Hikaye / 08 Kasım 2024 17:37

    Çok zekisiniz ya.Önceki açılım sürecinde açılan Kürtçe dersaneler ne oldu?Kürt dili eğitim yerleri açılmıştı ne oldu? Balık hafızalı bir toplumuz.Hepsi de yeterli başvuru ve istek olmadığı için kısa sürede kapanmıştı.Siz kimi kandırıyorsunuz dil sorunu diye.

    Yanıtla (6) (3)
  • ALİ / 08 Kasım 2024 17:05

    Zira akıl ancak ‘makul’ zeminlerde iş yapabilir
    Taha bey, yazınız her iki taraf iin de değerli görüşler içeriyor. Teşekkür ediyorum. Gidecek başka vatanımız yok ve kardeşçe yaşamaktan başka şansımız da yok.

    Yanıtla (1) (0)
  • İbrahim / 08 Kasım 2024 16:59

    Abdullah Kuloğlu, yazdıkların içinde andımız ve köy isminde haklısın. Diğerlerinde; vergiyi bırak o tarafta elektiriğe kim para ödüyor, müzik yasak olmadığı gibi tüm Türkiye genelinde dinleniyor, Eğitimde tüm dünya tek dilde eğitim verir, dilde birlik yoksa ülkede de birlik yoktur, ayrı dil eğitimini özelden alabilirsin sıkıntı yok ama illa bunu istiyorsan otomatik devlet bölümsün diyorsundur. Burada kusura bakma çılgınlık denir.

    Yanıtla (5) (0)
  • Şahin / 08 Kasım 2024 16:51

    Şeyh Sait ile Seyit Rizaya tek parti chp döneminde neler yapildigni biliyoruz onları niye soylemiyorsunuz.

    Yanıtla (0) (1)
  • Dervişce / 08 Kasım 2024 16:47

    Çok güzel bir yazı olmuş Sayın Akyol, teşekkürler...

    Yanıtla (0) (1)
  • Osman / 08 Kasım 2024 13:16

    Dem Parti'den ziyade,Akp MHP ikilisinin ülkeyi soktuğu kaosu konuşmak lazım.Birbirlerine söyledikleri akıl almaz ağır sözler hâlâ kayıtlarda.

    Yanıtla (16) (4)
  • KAMAL / 08 Kasım 2024 14:38

    Birbirine ağız söz söylemeyen siyasetçi mi var ?

    Yanıtla (1) (1)
  • El cevap / 08 Kasım 2024 14:55

    Var da, bunlar gibi daha sonra birbirleriyle sarmaş dolaş olanlar yok.

    Yanıtla (5) (2)
  • Bir Dost / 08 Kasım 2024 16:32

    @Osman..CHP'li laikçi, sekuler, Kemalist devrimci solcular olarak yıllarca "kundakçi" "yobaz" "gerici" "takunyali" "örümcek kafalilar" ..vs diyerek yapmadık hakaret bırakmadığınız Saadet Partisi genel başkanı Temel Bey'i 6'li masa secim sürecinde "devrimin ve başkaldırının yeni gür sesi" "bilge lider" ; Milli Görus mensuplarini da laikligin güvencesi demokrasi aşıkları ilan edenler de sizler değil miydiniz.. ?

    Yanıtla (2) (1)
  • Ayhan kaçar / 08 Kasım 2024 16:09

    TC inin Kürt sorunu vardır çözümüde vardır Demokrasinin eksiksiz uygulanması yaslar karşısında eşit Türkiye Yaratmaktan geçiyor yani gelir dağılımında eşit paylaşım Eğİtİmde sağlıkta eşitlik Adeletde eşit ve bölgesel kalkınmada eşitlik ilkesi Kürtlerin Ana dilde eğitim hakkı onların ikinci sınıf vatandaşı olarak görülmemesi bu sorun mecliste çözülmelidirTüm siyasi partilerin birlikte anlaşarak çözüm üretmeli onun için kandil işin içine girerse çözümüde zor olur.

    Yanıtla (1) (3)
  • Seyfeddin Yılmaz / 08 Kasım 2024 16:05

    Kapsayıcı ve ufuk açıcı bir makale. Ancak, Devletin kayyım ataması keyfi değil. Zemini Kandil'e bağlı belediye yönetimi hazırlıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Koç / 08 Kasım 2024 08:57

    Kürt sorunu bir anlatın millet bilsin Arap sorunu ne olacak kaç milyon Arap var.

    Yanıtla (4) (5)
  • Dokuzuncu Köy / 08 Kasım 2024 15:55

    Koç'a; Kaç milyon arap olduğunu ve hangi sorunları var biliyorsan eğer yazsaydın biz de öğrenmiş olurduk. Ayrıca kürt sorunu nedir diye soruyorsun cevap, ya bu ülkede yaşamıyorsun ya da yerin yedi kat altında yaşıyorsundur. Bunu sormakla baltayı ayağının tam ortasına vurmuşsun ayrıca tebrik etmek lazım sizi aydınlattığın için.

    Yanıtla (2) (0)
  • Alp Demir / 08 Kasım 2024 15:29

    Kimse doğru dürüst tarih bilmiyor, herkes fitnecilerin söylediklerini gerçek sanıyor. Bu konu kapanacak. Yakında tarih konusunda çarpıtıcı ve yalan yayın yapanlar hakkında soruşturma açılacak. Tarih konusunu iyi bilmeyenlere hatırlatalım, sonra kimsenin canı yanmasın. Artık Türk milletini uydurulmuş tarih ile taciz etme işi sona eriyor.

    Yanıtla (1) (1)
  • Ty / 08 Kasım 2024 15:26

    Vanlı canım kardeşim seni tebrik ediyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • ihsan torunoğlu / 08 Kasım 2024 14:59

    Kürtçülerin ayaklanma çağrısının Hendek kertesinde eğer devlet otorite kurmakta zorlansaydı çok kötü şeyler olabilirdi. Kürtlerin başlangıçtaki düzene olan tepkilerinin Türkler arasında taraftarları vardı. Çünkü rejim herkesi ezmişti. Ama bugünkü Kürt milliyetçiliği mağduriyet değil mağruriyettir.Yapılan anketlerde Türkler Kürtlerden daha fazla öteki tarafla birlikte yaşamayı istemediği anlaşılıyor.Kürtçülük artık bütün toplumun tepkisi çekiyor.Kürtlere karşı bir nefret dalgasından kaygılıyım.

    Yanıtla (8) (2)
  • Beysefa ÜNLÜ / 08 Kasım 2024 14:52

    Sayın AKYOL,rasyonel yorumunuza aynen katılıyorum.Yalnız bir ilavem var:İktidar yanlısı olsun-olmasın,ayrıştırmadan bütün vatandaşlara eşit davranılmalı.Ayrıştırma,kısa vadede belki siyasi kazanç sağlayabilir.Fakat,orta ve uzun vadede ülkeyi felakete götürür.

    Yanıtla (2) (0)
  • Bir Dost / 08 Kasım 2024 08:36

    Birkaç gün önce Esenyurt sokaklarında PKK sempazitani ve militanı DEM'lilerle; neo Kemalist laikçi, Kandil devrimcisi CHP'liler omuz omuza "Katil devlet, hırsız kayyum Kürdistan' dan defol" diye sloganlar atarak gösteri yaptılar...Atatürkçü, Kemalist, laikçi CHP'liler...Nasıl, eğleniyor musunuz..!!!

    Yanıtla (9) (23)
  • Hikaye / 08 Kasım 2024 13:12

    O gösteriye katılanların içine girip hangi ideolojiye sahip olduklarını tek tek sormuşsun sanırım.Yoksa bu kadar rahat insanları yaftalamak her aktrolün harcı değil olsa gerek.

    Yanıtla (23) (5)
  • Karar Okuyucusu / 08 Kasım 2024 13:22

    Seçilmiş Başkanı alaşağı eden dikta anlayşına karşı yapılmasın o gösteri sakın?

    Yanıtla (18) (2)
  • Matrakçı... / 08 Kasım 2024 15:45

    13:22...Kimse seçilmiş diye ayrıcalıklı olamaz..Ne için seçilmis ise o görevini yasa ve kanunlar cercevesinde hizmetle mükelleftir .Kim olursa olsun bu böyledir..Kayyum konusu ise Mecliste çare ararsın..Sorun varsa çözüm yeri meclistir. Sokaklar değil...Bunun üstüne tüy diken moron var.gecmis tarihi kaşıyip kendine politik puslu yol açan....Bunu yutacak Millet yok..Niyetin ne ise karşılık mutlaka bulur..!..

    Yanıtla (1) (2)
  • Bardak / 08 Kasım 2024 14:28

    Bahçeli kadar değil!

    Yanıtla (0) (0)
  • serçe / 08 Kasım 2024 00:43

    1914 yılının 2 Ağustosunda Almanlarla anlaşma yaptık.
    Almanlar Rusya ile savaşırsa Almanların yanında olacaktık.
    29ekim 1914 günü de Rusya'ya habersizce saldırarak birinci dünya savaşına bilerek isteyerek girdik.
    Sonra ne oldu.
    Almanların komplosuna uğramıştık
    Zaten savaş Osmanlı toprakları için yapılıyordu.
    Gibi yalanlar ürettik.
    Gözleri bizim topraklarımızdaydı ama nedense Avrupa da savaşıyorlardı.
    Çünkü hep haklı olmalıydık ve bizde ki sorumlular aklanmalıydı.
    Yalanlar pek de sevil

    Yanıtla (18) (23)
  • karar okuru / 08 Kasım 2024 01:44

    Almanların komplosuna uğramadık. Almanların Rusya ile savaşacakları daha 1 Ağustos'ta belli olmuştu. 4 Ağustos'ta savaş ilan ettiler. 29 Ekim'de biz Rusya'ya saldırarak Almanlarla yaptığımız anlaşmanın gereğini yerine getirdik. İngiltere elbette Osmanlı toprakları için savaşıyordu çünkü Kraliyet Donanması için gereken petrol Ortadoğu'daydı. Kimse de aklanmadı. Türkiye'yi Almanya'nın yanında savaşa sokan İttihatçılar yenilgiden sonra kaçtılar. Bu mu aklanma? Düzmece tarihten bıktık artık...

    Yanıtla (7) (0)
  • serçe / 08 Kasım 2024 12:55

    Enver paşanın yaş günü iyi parti ve AKP tarafından kutlandı.
    Kahraman olarak anıldı.
    Aklanma bu.
    İngilizler Osmanlıya saldırır. Topraklarına el koyardı. Almanlarla savaşmak yerine
    Biraz mantık akıl bilgi lütfen

    Yanıtla (4) (8)
  • Karar okuru / 08 Kasım 2024 14:12

    Kuş beyni ile olmaz bu işler. Emperyal güç savaşında Osmanlı paylaşım masasında idi. Savaş sonrası gelişmelere bakarsan asıl amacın ne olduğunu anlarsın!

    Yanıtla (5) (1)
  • Mert / 08 Kasım 2024 09:49

    Merak ediyor insan.
    Neden isteyerek bilerek toprak genişletmek için girdiğmiz savaşın nedenleri gizlenir diye

    Yanıtla (9) (2)
  • Ddd / 08 Kasım 2024 10:54

    Mert bey haklısınız, zaten birinci dünya savaşının diğer ismi de birinci paylaşım savaşıdır. İngiltere ve Fransa’nın elindeki sömürgelere Almanya,Avusturya-Macaristan imparatorluğu ve Osmanlı imparatorluğunun göz dikmesinden kaynaklandı. Yani kısaca Osmanlı’nın taraf olduğu ittifak Dimyad’a pirince giderken evdeki bulgurdan oldu. Hem Avustrya-Macaristan imparatorluğu hem de Osmanlı imparatorluğu dağıldı. Almanya’da toprak kaybetti.

    Yanıtla (4) (0)
  • Abuzettin / 08 Kasım 2024 11:18

    Serce ve Tavsan rumuzlarini kullanan bu arkadasin cehaletinden biktim, usandim.
    Ruslar zaten Istanbul'a saldirmak icin firsat kolluyor, Osmanli Devleti'nin Almanya ile ittifak yaptigini ve Sivastopal'a saldiracagini biliyorlardi. Ama, birakin Türkler bize saldirsin, bizim Istanbul'a saldirmamiz icin bunu bahane olarak kullaniriz diyorlar. Hatta Rusya bu saldiriyi, Osmanli kabinesinde yer alan, kendi adamlarindan ögreniyorlar. Kaynak: Sean McMeekin, The Russian Origins of the WWI, s. 110-111.

    Yanıtla (3) (1)
  • Mert / 08 Kasım 2024 13:50

    Bravo abuzittin
    Fırsatı vemişsin

    Yanıtla (1) (0)
  • Matrakçı... / 08 Kasım 2024 12:52

    00:43..Sebepleri görmeden sonuca görmek için Akıl lszim değil..misal;Almanyada koalisyon bozuldu görünüşte maliye bakanı ile başbakan uyumsuz. Ama ana sorun Çin uretim gücü..!..En basitçe Alman otomotiv sanayisi ihracatı düşüyor ve Enerji girdileri maliyeti..Osmanlı da öyle idi 3.Selim ile başlayan çöküşün finalini görüyoruz 1.Dunya savaşı ile..Osmanl batışı durdurulamazdi dünyada ki gelişmelere göre. Bugun aynı şey abd için geçerlidir..Dev uretim ile ÇİN GELİYOR...

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar okuru / 08 Kasım 2024 14:14

    Üretim Çin’de ama akıl gücü hala batıda.

    Yanıtla (0) (0)
  • yunus emre / 08 Kasım 2024 14:13

    Reis'in bir teröristan kurulmasına asla izin vermeyeceğiz sözünü herkes kulaklarına küpe etsin. bölücüler elbette zaman zaman semireceklerdir, bunun bir sonu yoktur, son Türk ölür o zaman belki devlet kurar birileri.

    Yanıtla (3) (3)
  • Adem Nas / 08 Kasım 2024 12:15

    Türkiye'nin nüfus yapısını bilmeyen diplomalı cahiller ve de art niyetliler, Türkiye'yi İran, Suriye ve Irak'la karıştırıyorlar. Ülkemizde yaşı 50 nin altında olan vatandaşlarımızdan büyük bir kısmının kimin Türk veya Kürt olduğunu söyleyemezsiniz. Örnek, ben Türkçeyi ilkokulda örenen, idari görevler de yapan bir akademisyenim. 40 yıllık eşim Türk. 3 kızımız, 5 torunumuz var. Bunlar Türk mü Kürt mü?? Ülkemizde Kürt-Türk sorunu yok. Maşa olarak kullanılan Terör Örgütü var. Vesselam!!!

    Yanıtla (21) (5)
  • yunus emre / 08 Kasım 2024 14:07

    yerden göğe kadar haklısın kardeşim.

    Yanıtla (2) (2)
  • Hasan akçay / 08 Kasım 2024 13:50

    Selamlar. Sayın Taha bey, Ülkemizde Kürt sorunu değil, insan hakları sorunu var, kötü idareciler sorunu var, Demokrasi sorunu var..... Zalim yönetimi şahsi menfaatleri için destekleyen mankurtlar sorunu var.

    Yanıtla (6) (0)
  • bcc / 08 Kasım 2024 13:47

    Türkler sorunsuz mu?
    Türklerin sorunlarına Türk sorunu deniyor mu?
    İstismar siyaseti bıktırdı.

    Yanıtla (3) (1)
  • Ahmed 61 / 08 Kasım 2024 00:32

    "Kürt sorunu vardır" Sorunsuz yer varmıdır? Devlete kafa tutanlarda,kandile sırtını dayayanlara akıl izan varmıdır?

    Yanıtla (22) (5)
  • Karar okuru / 08 Kasım 2024 13:37

    Zerre kadar yoktur.İşte eş başkanlarının sözleri!

    Yanıtla (7) (2)
  • Bülent / 08 Kasım 2024 09:45

    Kürt sorunu nedir. Bi anlatır mısınız? Türkler'e ne serbest de Kürtlere yasak ülkemizde?

    Yanıtla (14) (8)
  • Karar okuru / 08 Kasım 2024 12:35

    Bu yaşa kadar ogrenemediysen bu yaştan sonra da ogrenemezsin. Hem Google diye bişey var ve bir zahmet kürt aorunu nedir diye yaz. Ha olur da bulamazsan ben sana anlatirim

    Yanıtla (5) (13)
  • De Rini Roni / 08 Kasım 2024 12:47

    Geçenlerde haberlerde çıkmıştı. Yollara belediye tarafından yazılan Kürtçe yaya geçidi gibi ibareler valilikçe silindi. Tekrar yazdılar yine silindi. Bunlar mesele mi derseniz adamlar mesele ediyor işte.

    Yanıtla (8) (1)
  • Ty / 08 Kasım 2024 12:46

    Selam Ahmet 61 hamsi ucuzladı mı.

    Yanıtla (2) (1)
  • Mehmet Ay / 08 Kasım 2024 12:36

    Belediye baskanini aliyorsaniz, sucu varsa yargilayin.
    Bunlar, topbas i gökcek i aldilar.
    Adaletede teslim etmediler.
    Iktidar, devlet gücünü sopa olarak kullaniyor.

    Yanıtla (7) (0)
  • Hamza / 08 Kasım 2024 12:10

    Taha bey, şeyh Said olayını hep resmi kaynaklardan okumuşsunuz. Bu konuda çok önyargılı olduğunuzu düşünüyorum. Size tavsiyem Kürtlerin en akil adamlarından rahmetli Abdülmelik Fırat (ki kendisi şeyh Said’in torunudur) ın ağzından Şeyh Said olayını okursanız, konu ile ilgili bugün yaptığınız değerlendirmelerinizi revize edeceğinize eminim. Milliyetiçi refleksleriniz, sizi hakkaniyetten uzaklaştırmasın. Zira iyi okumuş tecrübeli bir ehehlik olarak olarak sizi çok önemsiyorum.

    Yanıtla (2) (6)
  • Keşanlı Ali / 08 Kasım 2024 12:07

    Öyleymiş,böyleymiş.Hepsi boş laf.Kafalarındaki nihai hedef belli ,ipleri abd .nin olmazsa rusyanın elinde olan "kürdistan"sonrada israil ve ermenistan ile kanka.

    Yanıtla (5) (1)
  • Abbas / 08 Kasım 2024 12:06

    Havanda su dövüyoruz, odur, budur, şudur, hepsi boş, amerikaya meydan okuyamadıktan sonra, hepsi Fas’a fiso

    Yanıtla (1) (0)
  • Ragıp Şentürk / 08 Kasım 2024 11:44

    Beş yıldızlı bir yazı

    Yanıtla (3) (1)
  • Harun / 08 Kasım 2024 11:37

    1000 yıl beraber tarih yazmış , Kur’an temelinde kaynaşmış , bir milleti ,anlayacak sosyal bilimlere vakıf, Kur’an-ı anlayan , dünyadaki gelişmeleri bilen fikir adamları yetiştiremedik ki bu işin formülü yazılsın..Bu hakikatlar ışığında millet tarifi ve anayasa ve uygulamalar , emperyalizmin tuzaklarını boşa çıkarır ama nerde o mütefekkirler, 1000 yıldır bu mütefekkirlerin hasretini çekiyoruz.Osmanlı uleması İbn Haldun’u ve Gazali’yi anlayamadı , Ahmet Cevdet Paşa çapında adamlar yetişmedi.

    Yanıtla (0) (1)
  • MİZAN / 08 Kasım 2024 11:31

    Kürt sorununu bir gün evvel Dem kapatılmalı, Dem Li milletvekillerinin maaşı kesilmeli diyen, ertesi gün apo TBMM ye gelsin Dem parti meclisinde konuşsun PKK ya silah bıraktırsın diyen kafa mı çözecek. Bu tip problemlerin çözümü zordur. Sabır ister, teenni ister. Dalgan ile zaten çözülmez. Devlet ve devlet adamı ciddiyeti gerekir. Siyaset adamlığı yetmez hatta daha berbat eder. Hele bu konuyu siyasi ranta, koltuk sevdasına tuz biber etmek bu memlekete yapılabilecek en büyük kötülüktür.

    Yanıtla (2) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 08 Kasım 2024 11:04

    Bu güne kadar bu konuda söylenmedik bir sözün kaldığını sanmıyorum ama görüyoruz ki her şey boş !
    Bir kere bu adamın sözlerini benimseyen Kürt vatandaşların sayısı en fazla % 50 olur, daha fazla çıkmaz yani bu anarşist ruhlu adam herkesi temsil etmez ,edemez.
    Bir diğer konu da dünyada hiç bir milletin saf bir ırktan ibaret olmamasıdır yani her milletin içinde bir çok etnik unsurlar vardır ,burada önemli olan herkese insan haklarının tam ve eşit olarak tanınmasıdır !

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar okuru / 08 Kasım 2024 10:55

    Sn. yazar bugun icin, sahte sosyaldemokrat maskesini cikarmis !! Eski ulkucu - irkci kimligini, basariyla bize yine hatirlatti !! Biz daima her konuda hakliyiz.... mazlumuz...magduruz... tiyatrosunu , azicik tekrarlamak istedi !! Yarin belki yine, cifte standart duayeni olarak...,hukuktan - adaleten - haklardan -ozgurluklerden - yine bahsedebilir !!

    Yanıtla (2) (1)
  • tavşan. / 08 Kasım 2024 00:22

    İsraillin haritaları yayınlanıyor İsrail'in Türkiye'ye saldıracağı hikayesi pompalanıyordu.
    Yahudileri vaat edilmiş topraklarından söz ediliyor eli sopalı devlet memurları televizyonlarda olayın nasıl gelişeceğini anlatılıyordu.
    Bu durumda iç cephe güçlendirilmeliydi. Ve Öcalan'a meclise gel çağrısı yapıldı.
    Olaylar gelişince anladık ki
    Asıl sorun DEM destek olsun Erdoğan bir daha aday olabilesinmiş plan.

    Yanıtla (29) (8)
  • Gun / 08 Kasım 2024 03:31

    Özgür Özel chp neden el yükseltip devlet ve eşit vatandaşlık vaat ediyorum dedi...bundan bahset...CHP de akp MHP ile aynı planı uyguluyor..

    Yanıtla (2) (1)
  • serçe / 08 Kasım 2024 12:51

    Emrin olur

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar Okuru / 08 Kasım 2024 08:31

    Büyük İsrail Kürdistanı ve BOP haritaları gayet gerçektir. Karanlık projeler durum elverdikçe sokuldukları yörüngede dönmeye devam ediyor.Hükümetin bunu kendi siyasi hedefleri için manipüle etmesi ayrı bir olaydır. İnsanların paranoyak olması gündelik hayatlarını zorlaştırır lakin devletler paranoyak ve ihtiyatlı olmaya mecburdur. Tüm gelecek ihtimallerine karşı çözüm senaryoları oluşturma devlet olmanın gereğidir.

    Yanıtla (8) (1)
  • Matrakçı... / 08 Kasım 2024 10:53

    İcpolitika'yi,coook aşar..Turk Milletinin.,,Temel birlik ayarları ile kimse oynayamaz. Siyonistlerin utopyasi vardır bu inkar edilemez bir gayretleridir..

    Yanıtla (1) (2)
  • Kort / 08 Kasım 2024 10:52

    Cumhuriyeti, Mustafa Kemali eleştirmek isteyince ortada bir ayaklanma falan yoktu, cumhuriyet halkları ezdi ama kendi tarih yazımına gelince ‘şeyh Sait ne yapmışsa ….’ öyle mi.

    Yanıtla (0) (0)
  • Dede Korkut / 08 Kasım 2024 10:38

    Sayın yazar, valilerden, kaymakamlardan görevlendirme yapılan belediyelere asıl KAYYIM ATAMASI KANDİL'den yapılmadı mı?
    Milletvekilleri aday listeleri bile kandilin onayından geçmedikçe resmileşmiyor.
    Kaldı ki, hangi belediyeye kimin aday olacağının tasdikçisi de KANDİL DEĞİL mi?
    E bu durumda oralar zaten KANDİL KAYYIMI ile yönetiliyordu, şimdi de görevlendirme ile el değiştirildi.
    Ne farkı var?

    Yanıtla (2) (0)
  • Hemhâl / 08 Kasım 2024 09:05

    Ortada bir sorun varsa öncelikle o sorun çözülmelidir. Çöpleri görmezden gelip halının altına süpürürseniz bir süre sonra oda kokmaya başlar. Bunun yolu da ne Apo'yu mecliste konuşturup şehitlerimizin yüreğini sizlatmak ne de seçilmiş insanları sudan bahanelerle görevden alıp yerlerine kayyum atamakla olur. bu iktidarla da bu iş olmaz çünkü samimi değiller. Eğer çözülecekse silaha karşı olan Demirtaş gibi aklı selim insanlarla konusulmalidir. Dem parti, kullanım süresi bitmiş Apo ile değil

    Yanıtla (11) (4)
  • İSMAİL DEMİR / 08 Kasım 2024 10:36

    Devletin A planı APO ile, B planı Demirtaş’la götürme gibi bir planı olduğunu hissediyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • İSMAİL DEMİR / 08 Kasım 2024 10:34

    Sayın Akyol, Sizlerden bu; “Tarihte imparatorluklar altında iç içe yaşamış Hindularla Müslümanların araya sınır çizip iki devlet halinde ayrışması, 4 milyon ölüye, milyonlarca tahrip ve yağma olaylarına yol açmıştı.” yazınıza okkalı bir teferruat yazısı bekliyorum.
    Bu konuyu bilmiyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • KARAR OKURU / 08 Kasım 2024 10:29

    Demokrasi ile her kesin birbirinin fikrine saygı duyduğu hoşgörülü davrandığı eşit olduğu bir yönetimle bütün sorunlar çözülür. Avrupa'ya bakın .

    Yanıtla (1) (0)
  • Lokman ihtiyar / 08 Kasım 2024 10:26

    Türkiye’nin her konuda kalkınmasının önündeki en büyük engel olan bu insanlardan Türkiye’ye hayır gelmez…mübadele şart…yoksa bu sorun kalıcı olarak çözülemez….şiddete yatkın bu insanlar devlet kurarsa zaten birbirlerini boğazlar.

    Yanıtla (0) (1)
  • HAKİKAT / 08 Kasım 2024 10:22

    Yasal dayanağını ve yönetimini halkından alan ULUS devlet...

    Tek merkezi yönetime ve tek hukuka sahip ÜNİTER devlet...

    Bu noktada, Türkiye Cumhuriyeti üniter bir ulus devlettir!

    Yaşadığımız cografya Osmanlı tarafından güç kullanılarak elde edilmiş ve 1. Dünya Savaşında işgal edilen Anadolu ve Trakya, bütün etnik unsurların ZORUNLU iştirak ettiği Milli Kuvvetler tarafından güç kullanılarak geri alınmıştır...

    Yanıtla (1) (1)
  • KARAR OKURU / 08 Kasım 2024 10:21

    zaten kayyum atansın maraza çıksın diye bu illere mahkemeleri devam eden kimseler aday gösterilmiş..maksat kalkışmaya teşvik....etnik kimlik üzerinden isyana teşvik...

    Yanıtla (0) (0)
  • Fethullah / 08 Kasım 2024 10:19

    "İktidar yargısız kayyım atamamalı,"diyorsunuz da,adamların işmedikleri,almadıkları ceza kalmamış.Devlet oturup izleyecek mi?Bakırhan'ın bahsettiği kişilerin sonunun ne olduğunu da söyleseydi.

    Yanıtla (0) (0)
  • natali / 08 Kasım 2024 10:18

    ciddi devletler bir sorunu 200 sene boyunca cözmeden idare etmeye calışmaz zira bunun maliyetinin daha fazla olacağını bilir
    ama burada mhp tipi parti yapılanmaları bu sorun sebebiyle siyasette varolduğu icin cözülmesini asla istemezler ve her bicimde engellerler

    Yanıtla (1) (1)
  • O k u r / 08 Kasım 2024 10:12

    Bu ülkede "ben kürdüm" diyen ve Türkiye Cumhuriyeti yasalarına herkes gibi uyarak ticaret yapan,
    Ülkenin belli bir coğrafyasına, etnik kimliğe, ve ırka değil, tüm milletin birliğine bütünlüğüne ve çıkarlarına dair çözüm üreten ve buna dair siyaset yapan hiç bir vatandaşın sorunu yoktur,
    Sorun, kendilerine başta şimdilik siyasette ticarette yönetimde ayrıcalık isteyenlerdedir, bunlar elde edilince sonrası sıralanacaktır..
    Buna bu millet asla izin vermez..

    Yanıtla (5) (0)
  • Adnan Topuz / 08 Kasım 2024 10:09

    Barışçıl insanlara gereksinim varken...

    Yanıtla (0) (0)
  • O aslan / 08 Kasım 2024 10:00

    Ya Allah aşkına bir Allah'ın kulu da çıksın da şu Kürtlerin sorunu neymiş anlatsa kıyamet mi kopar.
    Herkes çevreden dolaşıp duruyor ,kimse kıral çıplak diyemiyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • Muammer Karaarslan / 08 Kasım 2024 09:48

    Teşekkürler hocam

    Yanıtla (1) (0)
  • Ahmet / 08 Kasım 2024 09:46

    Akpartiyi herşeyde suçlu bulmak mecburiyetındemisinix

    Yanıtla (1) (6)
  • İbrahim / 08 Kasım 2024 09:44

    Bakırhanın mantığı Narinin ailesinin mantığıdır. Hep devlet suçludur. Bu mantıkla ne masaya oturulur ne anlaşmaya varılır. Hakları Kanuni Sultan Süleyman'ın ve Yavuz Sultan Selim'in baskın yöneticiliği ile yönetilmektir. Devlet halkının refahı için vardır ve halkın refahını sağlamak kargaşadan beslenenlerin imhasını gerektirir. Narin şimdi dönse benim dediğimin aynısını der ve ailemin bütün fertlerini yok edin ister.

    Yanıtla (1) (1)
  • C.Sezer / 08 Kasım 2024 09:30

    Kayyım olaylarıyla Kürt sorununda devletin aslında bu sorunu çözmek için masaya oturacağı en makul insanları neden yok ediyorlar? Bunlar derin devlet işleri ya da ajanlık faaliyetleri olsa gerek.

    Yanıtla (5) (3)
  • Fani / 08 Kasım 2024 09:07

    Sözünüz yaptırım gücünüz varsa geçerlidir yoksa nasihat olur. Birlik ve beraberlik isteniyor ise yukarıdan olmaz temelden gelmelidir, yada temel dinlenmelidir.

    Yanıtla (7) (1)
  • Haldun Taşova / 08 Kasım 2024 09:04

    Güzel yazınıza teşekkür ederim.Harf ve kelime hatalarina dikkat

    Yanıtla (2) (1)
  • mahmut / 08 Kasım 2024 08:52

    almanya japonya vs. başa oynayan ülkeler ülkelerindeki refahı arttırmaya teknolojik yatırımlarla öne geçme çabası içinde. Biz daha rejimde anlaşamamışız. Koministler ayrı dinciler ayrı kürtler ayrı vs. her kes bir tarafa çekiyor. Her kes herkese düşman. Bizim ülkemiz diyen yok. Ülkenin seveni yok. ülke enerjisini zamanını bunlarla harcıyor. havanda su dövmek derler ya aynı öyle. Onlar aya bizler yaya. devam

    Yanıtla (14) (0)
  • P7{ / 08 Kasım 2024 08:51

    Diyarbakır da şeyh sait heykeline ses çıkarmayanlar onu kutsayanlar bugün ne düşünüyorlar, pardon mu diyorlar

    Yanıtla (13) (1)
  • Burhan altunli / 08 Kasım 2024 08:28

    Sayın akyolun da beklentisi şu. böyle idare ederek zaman içersinde asimile gerçekleşir sorun biter.Bu da insanı değil.Kürtlere hangi temel hakları verilmelidir bundan bahis edilsin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Çetin / 08 Kasım 2024 08:16

    Allah olup biteden bir şey rmusunuz.Olaylar bitsin diyoruz ve Bahçeli gövdesini koyup riske girdi.Maalesef Erdoğan ofsayta düşürdü. Pkk tusaşı basarak boşa çıkardı.Dem'in başındakı zat hiç yoktan geçmişe dönüp benzin döktü.Demek ki hiçbiri çozüm istemiyor.Amaçları terörü bitirmek değil ,nemalanmak.

    Yanıtla (4) (0)
  • Ali Rıza / 08 Kasım 2024 01:08

    Gönül ister ki yorumcu arkadaşlar, yazarın yazdığı konu hakkında yorum yapsınlar, öyle tarih tekerlemesi gibi konuyla ilgisi olmayan konuları işlemeleri pek hoş olmuyor, yani günün konusu ne ise o yazılsın konuşulsun, daha isabetli olur sanırım!. Misal; millet patlıcan kabak domates alamayacak sadece uzaktan seyredecek, eti unutun gitsin, desem bu konuyla ilgili bir yorum olur mu?.

    Yanıtla (16) (3)
  • okr / 08 Kasım 2024 01:42

    Ali Rıza sizin yazdığınızın konu ile ilgisi var mı. Ayrıca kimin ne yazdığından size ne. Siz görüşünüzü yazın.
    İlgi çekerse okunur beğenilir.

    Yanıtla (0) (3)
  • Karar Okuru / 08 Kasım 2024 08:06

    Canınızı sıkmayın Ali Rıza bey birileri bu ayarsızlıkları bilerek oluşturuyor. Gerçek gündemimiz aşırı derecede can acıtıcı olunca faraziyeler ve fantazileri tartışmak daha zevkli. Kendi tali gündemlerini vazifeleri (veya fantazileri) gereği canlı tutmak zorunda olanlar da işe abanınca ortalık toz duman oluyor. Yeni kötü niyetli hesaplarına yer açmak için köhnemiş eski hesapları canlı tutmak ve tartıştırarak suyu bulandırmak da bir yoldur. Yanlış bir yol olsa da bu böyledir.

    Yanıtla (7) (3)
  • Dokuzuncu köy / 08 Kasım 2024 07:55

    Sosyal ve ekonomik sorunlar ile gelir dağılımındaki adaletsizlikler homojen toplumlarda bile her zaman zor süreçler yaşatır. Gelecek kaygısı ise her birey için ayrımsız aynı kabus demektir. Bu durumlarda yönetenlerin akıl ve izan sahibi uzlaşmacı önderlik vasıfları yoksa yandı gülüm keten helvası

    Yanıtla (2) (0)
  • KARAR OKURU / 08 Kasım 2024 07:49

    Bu yazıyı okumak için elli tane reklamla karşılaştım İncil reklamından tut iddia reklamına kadar bence asıl sorun bu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Dokuzuncu köy / 08 Kasım 2024 07:41

    Toplumsal meseleler çözümsüz kaldıkça toplumda adalet duygusu yavaş yavaş tükenir. Çözüm makul insanlarla olur çünkü meşekkatlli ve uzun süreçlere ihtiyaç var. Burada herkesin ağzından çıkan tek harf bile önemlidir. İyi niyet ve samimiyet sadece sözde kalmamalı uygulamalar ile desteklenmeli, en önemlisi de sivri diller konuşmamalı ve adalet terazisi sana farklı bana farklı tartmamalı ki ülkemiz ve geleceğimiz için endişelerimiz olmasın. Kürt sorunu CB'nin bir daha seçilmesi için ise vay halimize

    Yanıtla (3) (0)
  • Dokuzuncu köy / 08 Kasım 2024 07:26

    Sayın Akyol; Akıl makul zeminlerde aranmalı ve çözüm süreçlerinde ise makul insanlar olmalı ki konuşulabilsin, kayyım dedikleri ucube çözüm birilerinin elindeki tehdit sopası olmamalı YSK diye bir kurum var ama aldığı kararlara uyan yok, Anayasa Mahkemesi var kararları yok hükmünde o zaman bu ülkede kurumlar laf ola beri gelede kalınca toplum kime nasıl güvenecek. böyle olunca da sosyal meseleler çözümsüz kalıp ülke günden güne eriyip tükeniyor.

    Yanıtla (3) (0)
  • haluk d / 08 Kasım 2024 07:26

    sayin yazar cekya ve Slovakya kısa bir süre önce cekoslavakya diye anılan Tek bir devletti. Kurt sorunu dediginiz konuda atılacak her adımın sonu bolunmedir.

    Yanıtla (2) (0)
  • Nsmlıoğlu / 08 Kasım 2024 07:22

    İktidar ve saltanat hirsi hayalperest örgüt düşüncesi olan beyinlerde ve nefislerde iktidar ve akıl bulunmaz hisler ve sonsuz saltanat seviyesi üstün basar

    Yanıtla (0) (0)
  • ÖMER FARUK HELVACIOĞLU / 08 Kasım 2024 07:16

    kürt meselesı çözulemez!!!!!galaksılere de gıtsek bu ış çözulmez!!!!!yormayın kendınızı!!!selamlar.sevgiler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Muhriç / 08 Kasım 2024 07:13

    Nedendir bilmem; bir türlü mutedil ve mantıklı davranamıyoruz. Alın Tuncer Bakırhan'ın saçmalıklarını, vurun kayyım atama saçmalığına. Bunun orta yolu yok mu kardeşim? "İnsan hakkı" olarak tanımlanacak şeyleri kavgasız isteme ve verme olgunluğunu göstersek olmuyor mu? Terör ile insanî haklar konusu arasına bir çizgi çekmek zor mu? Dışarıdan bize yol gösterenlerin, kışkırtanların, destek verenlerin, bu desteklerini ne karşılığında verdiklerini anlamak bu kadar zor olmamalı.

    Yanıtla (3) (1)
  • Nuran Devres / 08 Kasım 2024 07:12

    Tüm yazarlar içinde sizin kadar makul, tarafsız, akılcı ve adaletli yazan biri daha yok. Ulubunuz da takdire şayan. Zevkle okuyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 08 Kasım 2024 06:33

    Çoğunlukla katılıyorum ancak temel mesele kcknın anti demokratik ve totaliter olmasından çok terörist ve bölücü olmasıdır

    Yanıtla (2) (0)
  • Vanlı / 08 Kasım 2024 01:09

    Ortadoğu yeniden şekilleniyor. Türkiye siyasi birlik ve bütünlüğünü sağlamalı. Bunu başaramazsak büyük emperyal hedeflere yem oluruz sadece. Olaya hâlâ Kürt annesini görmesin! mantığıyla bakanlar uzun vadede neler kaybedeceğini bilmiyor.

    Yanıtla (21) (1)
  • Etem / 08 Kasım 2024 04:13

    Bu birlik muhalefet belediyelerine kayyum atanarak mı sağlanacak?

    Yanıtla (3) (1)
  • Okur / 08 Kasım 2024 02:24

    Hiç de kürt sorunu falan yok
    Devletten ben Türk oğlu Türk den fazla yararlanıyor
    Artık yeter
    Terörün uzantılarını cezası kesilmeli ki bir daha ortalığı bulandırır durmasınlar

    Yanıtla (3) (2)
  • Birisi / 08 Kasım 2024 02:06

    Memlekette akıllı adam kalmadı. Herkes delirmiş vaziyette. At izi it izine karıştı. Damat geri geliyormuş! Hepimizin gözü aydın!

    Yanıtla (1) (0)
  • Matrakçı... / 08 Kasım 2024 01:28

    Adam tam bir sokak berduşu..Ne tarih bilgisi var ne de zirvalarinin tutarlılığı. Tam bir moron..!..bu zirvalari ne solcu fikir benimser ne de muhafazakar biri. elbise tarif etmis gibi ne paçası var ne de kumaşı kime uyar bilinmez..

    Yanıtla (16) (6)
  • Okur / 08 Kasım 2024 02:00

    Tavşanı tarif etmişsin..isabet..

    Yanıtla (1) (0)
  • Adalet / 08 Kasım 2024 01:10

    Türkiye de o kadar çok şeyh Sait varki, ülkeyi yönetenlerde aynı, muhalefet yapanlar aynı şeyh Sait gibi Türkiye Cumhuriyeti ile savaş halindeler, ülkede güvenecek bir tane bile adam yok

    Yanıtla (29) (3)
  • okur / 08 Kasım 2024 01:58

    Her seçimde aynı adama oy verilmeseydi 23 yılda 4-5 farklı kişi denebilirdi.

    Yanıtla (1) (0)
  • KOCA YUSUF / 08 Kasım 2024 01:22

    Otoriter muhafazakar bir devletle, Otoriter Stalinist bir yapinin baris yapmasi kolay olmayacaktir, yine de hayirlisi diyelim.

    Yanıtla (13) (1)
  • karar okuru / 08 Kasım 2024 01:46

    Hitlerle Stalin zamanında anlaşıp birlikte Polonya'yı yutmuşlardı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Abbas / 08 Kasım 2024 01:30

    Bir yerde Kalaysız Bakır. Bir yerde çamur lu Desti Amipler iş başında..


    ..

    Yanıtla (12) (1)
  • karar okuru / 08 Kasım 2024 00:58

    Bahçeli aslında doğru olanı yapıyor. kardeşlik olacaksa karşılıklı güven olmalı. Dem'in cesur olması lazım. Şeyh Sait falan düşmanca sözler. CHP şu ana kadar doğru yerde durdu. 'kent uzlaşısı' niye kötü olsun. Kürt seçmenin CHP adayına oy vermesinin neresi kötü?

    Yanıtla (20) (1)
  • karar okuru / 08 Kasım 2024 00:28

    Siyaset Türkiye'de ve dünyada giderek sağduyudan ve başka bazı beşeri değerlerden yoksunların cirit attığı bir alana dönüşüyor. Yazarın tahlilleri ve uyarıları son derece yerinde. Lakin siyasette kendine hem fikriyatta hem de fiiliyatta muhatap bulabilmesi neredeyse imkansız.

    Yanıtla (9) (1)
  • KARAR OKURU / 08 Kasım 2024 00:25

    ahmet türk'ün, başbakan rte'nin "demokratik açılım"ı başlattığını açıklamasının ardından kürt milliyetçilerine "mesaj"ını özetlediği veciz cümle..

    evet cin şişeden çıktı..

    kürtler ve türkler düşünmek zorundadır artık..

    cin şişeden çıktı..bahçeli sayesinde..

    Yanıtla (1) (5)
  • Karar Okuru / 08 Kasım 2024 00:17

    Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca deneyip farklı bir sonuç almayı beklemektir. Albert Einstein

    Yanıtla (11) (0)
  • Sina / 08 Kasım 2024 00:16

    Özel ve Bahçeli'nin sozlerine karşı ezberlerini konusturan ırk ilar nasıl tavır aliyorlarsa ve varsalar Kürt tarafında da oyun bozan çözüme karşı olanlar var..iki kesimin çözümü istemeyenleri ortak .kitleleri hamasetle etkilemeye çalışıyorlar.cozum iki günde olmaz..bahçeli boşuna meclise gel demiyor.ozel boşuna devlet ve eşit vatandaşlık vaat ediyorum demedi .ezberleri bozdular .paradigma iflas etti bunu ilan ettiler..daha anayasa ve tarih anlatısı değişecek..ezberlerinizi unutun.

    Yanıtla (3) (5)
  • Gun / 08 Kasım 2024 03:29

    Tavşan serçe Etem birisi birol karar okuru okur ..vd vd.. netle ilişkiniz nedir .ağzından düşmüyor karar okuru Etem Tavşan serçe okur ..hergun netten bahsediyor..

    Yanıtla (3) (3)
  • Tavşan / 08 Kasım 2024 11:07

    O degil de; şöyle buz gibi bi kavun olsa yesek yoldaşlar..

    Yanıtla (0) (0)
  • Tavsana / 08 Kasım 2024 14:41

    Net adını duyunca nasıl da mutlu oluyorsun..yazık ya...kavuşursun umarım .sevginin gücü..net deyince tüm ailen toplanmış..Etem serçe okur vd vd..kavunu kabuğuyla yeme...

    Yanıtla (1) (0)
  • serçe / 08 Kasım 2024 16:46

    Bizim Atatürk simsarı, laikçi solakların kendilerin önemseme ve kendilerine olduklarindan daha fazka deger verme huylarına çok gülüyorum....Milletin işi gücü yok; size cevap yetiştirecek..

    Yanıtla (0) (0)
  • Etem / 08 Kasım 2024 04:18

    Bence onu yazan NET değil. NET büyük harf kullanmaz ve rumuzu için gösterişli isimler seçer.

    Yanıtla (4) (0)
  • serçe / 08 Kasım 2024 08:57

    Çok dikatli olmalıyız dostum..Kahrolasi federaller peşimizde..

    Yanıtla (4) (2)
  • okur / 08 Kasım 2024 09:38

    Her yerdeler yoldaş .

    Yanıtla (4) (2)
  • Bir Dost / 08 Kasım 2024 09:47

    "Şeyh Sait" de senin tabirinle Kürt bir "dinci tarikat" lideriydi..Fakat devlete baş kaldırdığı için bu durum senin için önemsiz galiba. Ayrica "Kürtlere sopa" demeyelim de; Türk-Kürt kardeşliğini zehirleyen sömürge vahşi Hıristiyan ve Isgalci vahsi Yahudilerin taşeronu katiller sürüsü PKK'ya ve Kandil'e sopa diyelim.. ,

    Yanıtla (0) (1)
  • Bir Dost / 08 Kasım 2024 13:51

    @Bir Dost rumuzu ile yazdığım son iki yorum yazarın yazdıklarına yönelik değildir.. @Dr rumuzlu yorumcunun " Dinci tarikatlara havuc; Kürtlere sopa" şeklinde yazdıklarına cevaptır..

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Dost / 08 Kasım 2024 12:31

    Kürtlere sopa deneyelim de; Türk-Kürt kardeşliğini zehirleyen Türklerin ve Kürtlerin en büyük düşmanlarından sömürgeci vahşi Hıristiyanların ve isgalci vahsi Siyonist Yahudilerin taseronu ve tetikçisi katiller surusu PKK'ya ve Kandil'deki terör baronlarina sopa diyelim...

    Yanıtla (0) (0)
  • Dokuzuncu köy / 08 Kasım 2024 08:04

    Sayın editör'e;

    Yanıtla (1) (0)